3/29/11

aku sedey dgn respon apa aku!!!

Posted by asliana muslim at 9:59 PM
`
`
`
masa kat tempat kerje ada laaa sorang uncle nie,, dia memang bak lorrr,,selalu bagi advise yng good2 heheheh,,hmm aku da give up actually bila fikir kan masa depan aku ngggeeee~~(padan muka aku) pastu pastu kannn...uncle tu tnya aku about my study tau than aku ngan muka selambe bapak aku hehehe answer  
"saya nak khawen jer lah"
melenting uncle tu dia marah giler hehehe
aku just kidding jer cakap camtu but dia ambik serius puleeekkkkk!!!
da macam2 dia bagi roti basi free
hmm,, sabar je la aku ngee~
`
`
`
actually aku tak kesah pon lau dia nak bagi ceramah free pon coz aku percaya dia berniat ikhlas humm,,dia bagi opinion soh aku masuk form 6 memandang kan result aku yang hampeh tu than tak layak pon masik Univer pasrah jer la!! i never think about form6,,aku da mati kan pandangan aku & fikiran aku tentang study aku berfikiran sempit,,bodoh kan aku!! aku mati-mati pikir yang aku takkan ada perluang masuk Univer lagi,,tapi uncle tuda sedarkan aku bahawa senya nya heheheh aku masih ada perluang dngan memasuki form 6 aku boley mengubah masa depan aku!
betol kew!?? korang rase macam mana!!!! humm,,
bagi aku la kan someone can sucsses when them hardwork & all time remember what them wants i our life!
right??? of coz right!
hmm,,cam mana ngan aku??? 
ape yang aku nak alam hidop noee???
aku pernah fikir tak ape yang akan jadi pada masa akan datang???
jawapan nya!
yes
aku ada fikir tu semua but aku tak pandai nak pujuk hati aku or diri aku ke arah kejayaan
memang aku akui aku nak capai aper yang aku nakkan & aku selalu ingat ape yang harus aku lakukan
tapi syaitan sentiasa mendorong aku ke arah yang salah hmm
im very2 stupid!
tak tau la kan kenapa mybe iman aku tak kuat kot!! mana tak nya suka2 hati aku jer nak melakukan ibadah!!
hmm,, 
`
`
ptg tadi ayah dtang rumah than aku pon apa lagi dngan suka hati memberitahu kat dia aku nak masuk form6!
ayah just say "nak wat ape?? nak guna duit lagi buku beratus2 rugi jer"
perrrgghhh sedih giler aku dgar aku mang akan kecewa bila orang tak suport aku! huuu~~
aku senyap je bila ayah da kata camtu
bila ayah da balik mak pon cakap la ngan abah! 
mak cam bengang bila ayah cakap camtu 
ayah de cakap " mana ada duit"
mak cam nak jawab jer cakap apak aku tu tapi dia malas
dia ngadu kat abah than abah pon bengang hee~~
abah cakap lau ada rezeki ti sambung la belajar tu
aku snyap jerrr
aku cakap kat mak & abah
"tak per la bah mak bia la harta orang mang susah nak mintak,,walau pon ngan ayah sendiri ,, nanti pandai2 la akk nak hidop"
keterlaluan tak aku cakap camtu???
ntah la tapi tu la yang selalu aku ungkap kan bila ditentang
aku pasrah!!
mak ngan abah cam nak tolong aku tapi aku tau dorang tak mampu
cehhh heheh pa daaa aku merepek nie
tapi  nie la rasa hati aku sekarang nie,,
`
`
`
`
sorry MAK ABAH  coz wat mak abah susah hti ngan masa depan kita humm

2 comments:

kak long said...

alaaa..ayah tu ckp jer cam tu..tak de makna der dia tak suka,cuba ko tujuk kan kat dia..kompom dia suka nya...ayah,klu dah marah memang cam tu...mana samapi hati dia...!

KELI OH KELI said...

semoga apa yang kamu lakukan akan berjaya kelak...saya doakan terbaik buat kamu... ")


JOM NYANYI LAGU IKAN KELI

 

MELUR MELATI Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea